Bes jobbe for treskiftordning på fergesamband

Opposisjonen fikk ikke gjennomslag for å beholde treskiftordning for de demonstrerende og opprørte fra Arnøya etter at det er endret til to skift fom 1 juni.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

AP, H og KrF var ikke til å rokke når det gjaldt omdisponering på budsjettet. Staten gjennomførte høye anbudskostnader for fylkeskommunen overtok og bør derfor rydde opp. – Det er forsåvidt greit å ha en beinhard strategi på det, men det virker underlig når man da stemmer imot et sterkt forslag i den retning, sier Venstres gruppeleder Roar Sollied. I forslaget fra opposisjonspartiene heter det:

Troms Fylkesting er kjent med at fylkesrådet har bedt om et møte med samferdselsdepartementet angående driften av fergesambandet Storstein – Lauksundskaret – Nikkeby. Fylkestinget ber fylkesrådet arbeide aktivt for å gjeninnføre treskiftsordningen på sambandet snarest. Dette må skje gjennom økonomisk medvirkning fra staten, da den høye anbudskostnaden på sambandet delvis skyldes ekstrakostnader anbudet ble påført under anbudsprosessen i 2009.
Roy Waage KP Ole M Johansen Frp Noralf Leitring SP Jens I Olsen R Ellen Øseth SV Roar Sollied V

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**