Ny barnehage på Vinderen

Det må legges til rette for levering og henting av barn og snuplass for biler som leverer, inne på barnehagens område i Holmenveien 19 / Ekelyveien 2. Det vil også bli vurdert stans- og parkeringsforbud i nedre del av Ekelyveien for å bedre trafikksikkerheten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Terje Bjøro

Bydelsutvalget fattet et enstemmig vedtak 17. november 2011 om at ny barnehage i Holmenveien 19 / Ekelyveien 2 med 13 avdelinger burde ha innkjøring fra fra Holmenveien, og ikke Ekelyveien på grunn av trafikksikkerhet. Det var kommet mange protester fra bekymrede naboer som frykter mye kjøring i fredelige Ekelyveien med fare for barn på skolevei. Byutviklingskomiteen hadde befaring der 3. mai og møtte naboer. Terje Bjøro, fungerende nestleder i BU og vara byutviklingskomiteen, var med på befaringen. Byrådets innstilling ble innkjøring fra Ekelyveien. Men komiteen fikk inn en forplktende merknad om at det må legges til rette for levering og henting av barn og snuplass for biler som leverer, inne på barnehagens område. Det vil også bli vurdert stans- og parkeringsforbud i nedre del av Ekelyveien.

I bystyret 23/5 spurte Terje Bjøro byråden om dette ble oppfattet som en klar føring. Det ble bekreftet av byråden. – Vi oppfatter dette som hensyntagen til naboer og bydelsutvalgets råd. Etter vårt syn et viktig kompromiss, sier Terje Bjøro.

Vi i Vestre Aker Venstre er glad for økt barnehagedekning og en fornuftig trafikal løsning, smiler Bjøro.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**