Nominasjonskomiteen foreslår Guri Melby på topp

I sitt første forslag til nominasjonsliste, har nominasjonskomiteen i Sør-Trøndelag Venstre foreslått Guri Melby på topp. Lokallagene bes nå om å komme med innspill innen 29. mai.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

– Guri Melby er en dyktig politiker som har markert seg både lokalt, regionalt og sentralt i Norge. Hun har et utrettelig engasjement for en bedre skole og miljøpolitikk i Norge, sier nominasjonskomiteens leder, Anne Jorid Gullbrekken. – Guri har oppnådd stor tillit både som kommunestyrerepresentant i Orkdal, medlem av bystyret i Trondheim, i fylkesstyret og nå som sentralstyremedlem i Venstre og leder for Venstres arbeid med nytt stortingsvalgprogram. Hun er profilert både i nasjonale og regionale medier.

På de to neste plassene har komiteen foreslått Jon Gunnes og Ina Roll Spinnangr. – Vi tror dette er et lag som har erfaringen og kompetansen som skal til for at Venstre får et stortingsmandat i Sør-Trøndelag, sier Gullbrekken. – Jon Gunnes har lang erfaring fra politikken både som tidligere fylkesleder og som bystyrerepresentant. Han er i dag kommunalråd for Venstre i Trondheim. En dyktig og profilert politiker som ønsker å engasjere seg for at Venstre skal få et stortingsmandat fra Sør-Trøndelag.

På tredje plass har nominasjonskomiteen funnet plass til Ina Roll Spinnangr. Hun ble valgt inn i Trondheim bystyre i fjor høst. – Hun er yngst av de tre, men er allerede en engasjert og markert politiker i Trondheim. I tillegg til å være bystyremedlem er hun også leder i Trondheim Venstre, forteller nominasjonskomiteens leder.

Hele lista ser slik ut:

1. Guri Melby, Trondheim

2. Jon Gunnes, Trondheim

3. Ina Roll Spinnangr, Trondheim

4. Arvid Hammernes, Frøya

5. Åsne Kristin Nordeide, Orkdal og omegn UV

6. Trond Åm, Trondheim

7. Gerd Mette Drabløs, Oppdal

8. Christian Bonvik, Orkdal

9. Kjersti Stæhli, Melhus

10. Per Arne Gjelsvik, Røros

11. Barbro Eikset, Bjugn

12. Petter Rønning, Trondheim UV

13. Lone Kvålsvoll, Orkdal

14. Jon Paulsby, Tydal

15. Anne Lise Eidsvåg, Skaun

16. Jørn Nordmeland, Osen

Onsdag 23. mai avholder Sør-Trøndelag Venstre et åpent medlemsmøte hvor kandidatene vil få anledning til å presentere seg, og hvor det åpnes for spørsmål og debatt. Ordstyrer for møtet er Monica Rolfsen. Hensikten er at medlemmer og lokallag kan bli bedre kjent med kandidatene, og slik ha bedre forutsetninger for å komme med innspill til nominasjonskomiteens forslag innen fristen for endringsforslag, som er 29. mai.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**