Rydding av Solastranden – behov for avfallsdunk

Sola Venstre deltok idag på “den internasjonale strandryddedagen” og samlet inn avfall på og rundt Solastranden

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Det ble samlet inn plastkasser, masse tauverk, engangsemballasje og annet som både forsøpler miljøet til havs og til lands. Dette avfallet skal registreres på sidene til “Hold Norge rent” og bidra til dokumenteringen av det maritime avfallet som kystmiljøene opplever.

I forbindelse med dette arbeidet, ble det enda klarere at det er et sterkt behov for å sette opp en avfallsdunk i forbindelse med parkeringsplassen ved Sola Strandhotell. Det ble vi møtt av et veritabelt berg av hundebæsjeposer som var blitt slengt fra seg. Det var snakk om flere titalls poser og vi mener at akkurat dette problemet kunne løses ved at man satte opp en avfallsdunk av proporsjoner som er tilpasset den type avfall.

Vi vil med dette sende ut en stor takk til både store og små som bidro i dette arbeidet i dag. Det ble en fin kombinasjon av godt vær, hyggelig samvær og gode gjerninger!

Sola Venstre

Foto: Anja B. Endresen