Nominasjonskomiteens foreløpige innstilling

Nominasjonskomiteen har nå lagt fram sin foreløpige innstilling til stortingsvalgliste for Østfold Venstre. Komiteen har valgt ut fem toppkandidater som de vil rangere etter et presentasjonsmøte i Sarpsborg 12. mai.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Stortinget

Nominasjonskomiteen i Østfold Venstre inviterer til åpent politisk møte på Glenghuset i Dronningens gate 34 i Sarpsborg lørdag 12. mai kl 12-14. På dette møtet vil de fem kandidatene som nominasjonskomiteen innstiller til de fem øverste plassene på Stortingslisten for 2013 presentere seg.

Kandidatene til plassene 1 til 5 er (i alfabetisk rekkefølge):

•Britt Fladmark Holta, Eidsberg
•Christian Holstad Lilleng, Råde
•Martine Helene Lindh Løkke, Sarpsborg
•Per Elling Braseth-Ellingsen, Fredrikstad
•Per Magnus Finnanger Sandsmark, Halden

Resten av listen i rangert rekkefølge:

•6. Joakim Sveli, Moss
•7. Christiane Skahjem, Fredrikstad
•8. Simen Saxebøl, Hobøl
•9. Sohrab Darisiro, Halden
•10. Ingunn Herstad Hensel, Eidsberg
•11. Inge Rindedal, Eidsberg
•12. Azra Sudic Süslü, Spydeberg
•13. Espen Storeheier, Rakkestad
•14. Finn-Erik Blakstad, Rygge
•15. Berit Smedsrud, Sarpsborg

Tema for møtet er «Norge om fem år — Venstres bidrag til et land i endring». Presentasjonene vil vare maks. 10 minutter, og det vil være mulig å stille spørsmål fra salen.

Solveig Toft fra Aremark Venstre innleder møtet og forteller om vindmøllesaken i Aremark. Etter møtet har nominasjonskomiteen intervjuer med de fem kandidatene til plassene 1 til 5. Vi bestemmer oss for rekkefølgen innad i fem-på-topp-teamet etter presentasjonene og intervjuene, endelig listeforslag vil bli lagt frem rundt 13. mai og nominasjonsmøtet finner sted lørdag 9. juni på Rådhuset i Sarpsborg.

Oversikten over alle 34 kandidater som er foreslått av lokallagene kan lastes ned her: Kandidatoversikt

Av oversikten går fram hvem vi har innstilt til plassene 1 til 5 (ikke rangert) og plassene 6 til 15 (rangert).

Kontakt nominasjonskomiteens leder Gerard Doetjes på [email protected] eller mobil 413 34 419 ved spørsmål.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**