Nøtterøy trenger nytt slagord

Etter å ha fått mye “tyn” for vårt nåværende slagord:
“Kvalitet for individ og samfunn” ønsket Nøtterøy kommune seg et nytt slagord. Slagord er ikke noe man finner på finn.no, derfor ble alle innbyggere på øya invitert til en konkurranse om å finne nettopp et nytt.
Den som kom opp med det beste forslaget, premieres med en iPad 32 GB

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Da Tønsbergs blad i midten av mars 2012 hadde en terningkastkåring over kommunenes slagord, havnet Nøtterøy på desidert jumboplass, med terningkast 1.

Våpenskjold Nøtterøy

Foto: © Nøtterøy

Dette kan ikke en kommune som ønsker å lokke til seg unge og fremtidsrettede personer være seg bekjent av. Derfor er ble det igangsatt en konkurranse. Denne skulle lede fram til et nytt, og forhåpentlig bedre slagord for kommunen.

Slagordet bør si noe om Nøtterøys særegenhet og være fremtidsrettet og entusiastisk.
Slagordet skal prege ekstern og intern informasjon — og falle naturlig inn sammen med kommunens våpenskjold, som er et skråstilt sølvanker på blå bunn.

En jury bestående av Nøtterøys ordfører, varaordfører og opposisjonsleder, velger ut det slagordet de synes er best — og fremmer forslag om dette i formannskap og kommunestyre.
Vinneren av det beste slagordet får en iPad 32 GB.

Venstre ønsker iPad'er i undervisningen i Råde-skolene

Foto: Apple

Forslag på fremtidens slagord for Nøtterøy kommune måtte være inne innen 15.mai til [email protected]

Skal det bli et slagord like ambisiøst og lengelevende som Titanic, eller sikkert som sparebanken. Skal vi fremstå like seriøst som en russepresident på Tryvann, eller forutsigbart som skatteetaten. Et nytt slagord vil nok ikke oppleves som et Zerg Rush på våre nabokommuner, men vil forhåpentlig få oss inn på vinnerlisten neste gang kommunenes slagord skal få terningkast.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**