Rekordmåling for Venstre: 7,8 %

Venstre går fram til 7,8% på den første meningsmålingen som er tatt opp etter landsmøtet. – Dette er veldig oppmuntrende, det handler om at folk vil ha et skikkelig skifte, med bedre miljøpolitikk og en human asylpolitikk, sier Trine Skei Grande.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Pilene peker oppover for Venstre og partileder Trine Skei Grande.

Foto: Helene Z Skulstad

Venstre får nå en oppslutning på 7,8 prosent på en meningsmåling utført av Respons Analyse for Aftenposten og Bergens Tidende. Om dette hadde vært et stortingsvalg, ville Venstre fått 14 stortingsrepresentanter mot dagens to. Målingen er Venstres sterkeste siden 2009.

Les: – En stemme på Venstre er en stemme på vår politikk.

– Dette er veldig oppmuntrende, det handler om at folk vil ha et skikkelig skifte, med bedre miljøpolitikk og en human asylpolitikk, sier Venstre-leder Trine Skei Grande til Aftenposten.

Venstre vil ha en ny, grønn og borgerlig regjering:

Venstre ønsker en ny regjering etter valget i 2013. Norge trenger liberal politikk som setter folk først og sikrer sterke fellesskap. Norge trenger en regjering som satser sterkt på forskning, kunnskap og verdiskaping og som tar klimautfordringene på alvor. Venstre må derfor søke makt for å gjøre Norge mer liberalt. Les hele uttalelsen fra Venstres landsmøte her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**