Landsmøtet: Gjenvalg for Kvelland

Bystyremedlem i Kristiansand, Eva Kvelland, ble på helgens landsmøte gjenvalgt for to nye år som medlem av Venstres landsstyre. Grimstad-ordfører Hans Antonsen ble enstemmig gjenvalgt til partiets sentralstyre. Under valget lørdag valgte partiet også ny nestleder etter Helge Solum Larsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Den lenge varslede kampvoteringen om den ledige nestlederplassen, ble avgjort lørdag ettermiddag. Tidligere generalsekretær Terje Breivik trakk det lengste strået, mens motkandidat Guri Melby fortsetter i sentralstyret.

Venstres sentralstyre ser nå slik ut:
Trine Skei Grande, leder
Ola Elvestuen, nestleder
Terje Breivik, nestleder
Guri Melby
Hans Antonsen
Iselin Nybø
Arne Ivar Mikalsen

Direktevalgte landsstyremedlemmer:
Abid Q. Raja
Rebekka Borsch
Alfred Bjørlo
Trine Noodt
Eva Kvelland
Odd Einar Dørum
Britt Giske Andersen
Per Magnus Sandsmark

Agder er godt representert i Venstres sentrale organer. Fra Kristiansand er Eva Kvelland direktevalgt landsstyremedlem. Kvelland er bystyremedlem i Kristiansand, tidligere sentralstyremedlem i Venstre og tidligere politisk rådgiver for Lars Sponheim. Grimstad-ordfører og tidligere generalsekretær i partiet, Hans Antonsen, er medlem av sentralstyret. I tillegg møter Heidi Foyn Thomassen fra Kristiansand og Pål Koren Pedersen fra Arendal som fylkesrepresentanter i landsstyret.

Eva Kvelland og Hans Antonsen
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**