Medlemsmøte 8. mai: Liberal ideologi

Oslo Venstre inviterer til åpent møter om liberal ideologi. Ove Vanebo, Hallstein Bjercke og Sveinung Rotevatn vil innlede og utfordre oss med sine tanker om liberalisme.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Dato: 8. mai
Tid: kl 18.30 – 20.30
Sted: Litteraturhuset, Nedjma i 3. etg

Rebekka Borsch innleder om liberal ideologi på medlemsmøte 8 .mai

Ove Vanebo, Rebekka Borsch og Sveinung Rotevatn vil først innlede om liberalisme og sine tanker om ideologi, før de får mulighet til å kommentere hverandres innlegg i tillegg til å svare på noen utfordringer fra ordstyrer Lars Martin Mediaas, generalsekretær i Progressiv. Deretter blir det en kort pause før publikum inviteres til å stille spørsmål og komme med sine tanker om liberalisme, om Venstres forhold til liberalisme og annet de har på hjertet.

Vanebo er tidligere leder i Fremskrittspartiets Ungdom og rådgiver i Civita. Han er representant i Buskerud fylkesting for Fremskrittspartiet. Han regnes som en del av den liberale fløyen i Fremskrittspartiet og har markert seg blant annet ved å kjempe for kjønnsnøytral ekteskapslov.

Rebekka Borsch er fylkesleder i Buskerud Venstre og sitter programkomiteen til Venstre.

Sveinung Rotevatn skal innlede om liberalisme.

Sveinung Rotevatn er leder i Norges Unge Venstre og har markert seg tydelig i det offentlige ordskiftet. Han er spesielt opptatt av saker knyttet til ytringsfrihet, innvandring, personvern og rusomsorg.

Les Venstres prinsipprogram her.

Lyst til å jobbe med å gjøre Venstres ideologi om til politikk i praksis? Da kan du kanskje bidra til at vi får et godt Stortingsvalgsprogram for perioden 2013 – 2017. Les mer om hvordan vi jobber med Stortingsvalgsprogrammet her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**