Medlemsmøte 28.mars: bydelspolitikk i praksis

Vi ønsker velkommen til medlemsmøte i Grünerløkka Venstre onsdag 28. mars klokka 1800. Møtet finner sted på Venstres Hus, Møllergata 16, og vil handle om bydelspolitikk i praksis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Hensikten med møtet er å bli kjent med politikken i bydelen og hvordan vi skal påvirke den. Det vil være nyttig både for nye medlemmer og de som har vært med en stund.

Guro Fresvik

Foto: Rannveig E. Bergerød Aase

Møtet blir todelt. Først er vi så heldige å få en innledning ved Guro Fresvik om lokal påvirkning. Guro sitter i styret i Oslo Venstre og har vært aktiv i Sagene Venstre i lang tid, blant annet i bydelsutvalget i Sagene. Sagene Venstre har vært og er veldig dyktige på å fremme forslag og få dem igjennom, både i Venstre og i bydelsutvalget. Vi skal få lære litt om hvordan vi kan arbeide enda bedre, både som lag og som enkeltmedlemmer, for å få det slik vi vil i byen vår.

Deretter går vi løs på lokalpolitikken på Grünerløkka. Vi har et lokalt program vi skal få gjennomført – det finner du her: https://www.venstre.no/files/oslo/grunerlokka/program-grunerlokka-venstre-2011.pdf.pdf. Hva vil du vi skal prioritere først? Det er også saker som ikke står i programmet, blant annet fordi det har skjedd en del i bydelen siden programmet ble skrevet. Hvilke andre saker synes du vi bør ta opp?

Bydelspolitikerene vil presentere de områdene de har ansvaret for, og så har vi en åpen debatt på sakene. Vi vil gjerne ha dine innspill!

Lett servering. Ta kontakt med Olav Røssaak på [email protected] eller 95 90 55 77 om du lurer på enkleste vei til Venstres Hus eller har andre spørsmål.

Hva: Medlemsmøte i Grünerløkka Venstre
Når: Onsdag 28. mars 2012 klokka 1800-2100