Støtte til private private barnehager

Venstre sa i dagens kommunestyremøte ja til at Sola kommune kunne stille simpel kausjon på fem millioner kroner for at tilbudet om 100 barnehageplasser i regi av Grannesbakken barnehage kunne bli en realitet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

I sitt hovedinnlegg kom Venstres gruppeleder,Anja Berggård Endresen, inn på den situasjon kommunen står ovenfor der 130 barn med rett på barnehageplass nå befinner seg på venteliste. Kommunen har en vei å gå i forhold til barnehagedekning. Venstres representant mente derfor at en viktig del av denne veien var å tilretteegge for etableringen av den nye barnehagen.

Barnehage

Foto: stock.xchng

Venstre har tiltro til de økonomiske vurderinger som ligger til grunn for at både Husbanken og Rådmann har kommet med positive innstillinger i forhold til finansiering. Ved å tilrettelegge for denne barnehageutbyggingen er vi med på å styrke næringsetablering, sikre flere barnehageplasser samt sørger for en enda bredere variasjon i barnehagetilbudet i kommunen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**