Stort frammøte på Fylkesårsmøtet til Sør-Trøndelag Venstre

60 delegater var møtt fram fredag kveld for å høre en engasjert Trine Skei Grande innlede til politisk debatt.
Trine kommenterte også de siste dagers hendelser:— Jeg håper dette er den verste uka jeg har som partileder. Jeg håper vi ikke klarer å komme i nærheten av dette en gang til, sa Trine Skei Grande til de fremmøtte. Hun var likevel mest opptattt av hvordan Venstre skal komme seg videre fram til valget i 2013.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Trine Skei Grande på fylkesårsmøte i Sør-Trøndelag

Foto: Anne Jorid Gullbrekkken

Opptatt av veien videre

— Vi er et parti der alle indikatorer går i riktig retning. Vi er i ferd med å passere 10 000 medlemmer og vi gjorde det beste fylkestingsvalget siden 1972, fortalte Skei Grande.

Hun mener Venstre nå har etablert seg godt over hele landet og er klar for å begynne å jobbe med partiets viktigste saker frem mot valget.

— Vi er ikke et «småkommune» parti eller et «storkommune» parti, vi er et landsdekkende parti, sa Skei Grande.

-Vi må ha kandidatene til stortingsvalget klare så tidlig som mulig. De skal få skolering og oppfølging fram mot valget i 2013, og de må bli kjent i fylket sitt.

Fylkesårsmøtet

Vi trenger en ny regjering
Regjeringen er fornøyd med alt slik det er, vi ønsker en annen retning, understreket Skei Grande.
-Vi ønsker mer til forskning og utdanning, vi vil ha en satsing på læreren og skolen, vi vil ha en satsing på fornybar energi som vil bli ei viktig næring i framtida. Andre land bl. a. Kina satser stort på fornybar energi – norsk næringsliv blir akterutseilt.

-Landet trenger en ny regjering som vil ha en framtidsretta politikk, sa Skei Grande, som fikk stående applaus av fylkesårsmøtet.

Roste partilederen

Fylkesleder i Sør-Trøndelag Venstre, Anne Jorid Gullbrekken roste måten partilederen har håndtert siktelsen mot nestleder Helge Solum Larsen.

— Vi har hatt noen turbulente dager i Venstre med mye oppmerksomhet. For oss som har stått i periferien har det vært utrolig godt å se at Trine og resten av ledelsen har håndtert denne saken så godt, sa Gullbrekken.

Trine Skei Grande fikk takk, ros og blomster av fylkeslederen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**