Terningkast fem til Trine Skei Grande

Politisk redaktør Stein Kåre Kristiansen i TV 2 og Dagsavisens sjefredaktør Arne Strand mener det er svært variabelt nivå på innsatsen til de fire politikerne som står i front for hvert sitt opposisjonsparti. Venstres Trine Skei Grande får derimot en klar femmer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Utspørring Trine Skei Grande på TV2 (2011)

Foto: TV2

Radarparet Kristiansen og Strand har trillet terning for innsatsen for opposisjonslederne, og de får alt fra to til fem på politisk.no .

Trine Skei Grande får terningkast fem
Venstres egen Trine Skei Grande får terningkast fem. Kristiansen og Strand mener hun fortjener der fordi hun har gjort alle spådommer om at hun ikke ville klare å bære partiet videre etter at høvdingen Lars Sponheim gikk av, til skamme. 2011 ble året der Lars Sponheim ble glemt, og det er ingen som savner ham. – Det er det heller ingen grunn til, forteller Kristiansen til politisk.no.

Kristiansen og Strand mener Skei Grande har gjort en kjempejobb ved å vise seg frem og bringe partiet opp igjen
– Trine har løftet partiet og skapt noe i Venstre som Lars Sponheim demmet opp for, nemlig entusiasme, sier Kristiansen videre. Strand mener hun har klart å fylle rommet etter Sponheim og blir sannsynligvis statsråd i en regjering der Erna Solberg er statsminister, spår Strand.

Trine Skei Grande, her sammen med Råde Venstres Mathilde Melkerud, får terningkast fem av Kristiansen og Strand.

Foto: Kjartan Almenning

Fullt fortjent
Venstre-leder i Råde, Christian Holstad Lilleng, mener femmeren er fullt fortjent. – Jeg kom jo ikke inn i Venstre før i det siste halvåret med Sponheim så jeg kan ikke uttale meg om forskjellene dem i mellom, men jeg merker en tydelig “Skei Grande-entusiasme” blant Venstres medlemmer.

Lilleng har selv ukentlig kontakt med Skei Grande og får ikke fullrost sjefen nok. – Hun er åpent og oppriktig interessert i det som skjer rundt i lokallagene, og det er ikke tall på alle råd, vink og hjelp jeg har fått både i i valgkampen og nå etterpå i posisjon. Hun er utrolig engasjerende, samtidig som hun ikke er redd for å si i fra om hun føler at man er på feil kurs.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**