God Jul

Bø Venstre ynskjer alle medlemmer, tillitsvalde, folkevalde og velgerar ei fredeleg julehelg og eit godt nytt år. Les kva ordførar Olav Kasland skriv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kjære alle sammen.
For tre dager siden landet vi vårt første budsjett. Jeg er kjempestolt over dette budsjettet. Vi har levert 100 % i tråd med programmet vårt, og allerede gjort mye av det som vi egentlig skulle brukt hele 4 års perioden på. Vi har levert på skole og frivillig sektor. Vi har levert inn en rekke verbalforslag som er i henhold til programmet vårt, og som administrasjonen skal jobbe med. Vi har stått imot presset om å åpne for detaljhandel utenfor sentrum, som har som konsekvens at det blomstrer i sentrum. Vi jobber aktivt med næringsutvikling og mange ting er på gang.

Eiendomskatten prøver noen å dra opp en debatt om. Dette er som forventet, men egentlig lett å slå tilbake. Vil Bøhæringene ha nytt sykehjem og omsorgsbosteder, må vi ha eiendomsskatt. Det finnes ikke penger andre plasser. Kommunen driver så effektivt at NHO har gitt Bø kommune 22. plass (av 430 kommuner) i effektivitet. Det betyr i praksis at vi bruker pengene på begge sider.

Da gjenstår det bare å ønske dere alle god jul og et riktig godt nyttår!

Olav

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**