Venstre med 7,4% på meningsmåling

Høyre og Venstre får begge rekordhøy oppslutning på en ny meningsmåling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Høyre går frem med 3,3 prosentpoeng til 33,3 prosent, mens Venstre går frem med 2,0 til 7,4 prosent på målingen Respons Analyse har laget for Aftenposten. Arbeiderpartiet er den store taperen med en tilbakegang på 2,2 prosentpoeng til 30,7 prosent.

Endringene i målingen til Respons ligner dermed mye på desembertallene fra TNS Gallup som TV 2 og politisk.no presenterte tidligere denne uken. Der var Høyre største parti for første gang siden terrorangrpene, mens Venstre fikk sin høyeste oppslutning på nesten tre år.

Les “Velgerne tar bølgen for Erna og Trine”

Gunn-Torill Homme Mathisen, førstekandidat i Hurum for Venstre

Foto: Finn Dale Iversen

– Svært gledelig, sier varaordfører Gunn-Torill Homme Mathisen (V). Det jobbes godt i Venstre for tiden og det er hyggelig å se at målrettet arbeid har effekt. Dette er en fin oppmuntring å ta med seg videre, sier hun.

– Neste uke skal Hurumbudsjettet for 2012 vedtas og samarbeidspartiene, H, V, Krf og Sp, vil synliggjøre sine prioriteringer i tråd med Hovtunavtalen. Vårt mål er at vi skal tiltrekke oss både flere innbyggere og flere etablerere og på den måten legge til rette for ny vekst og utvikling i kommunen. Vi har startet jobben med å bygge merkevaren Hurum, sier varaordføreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**