Budsjettet er klart!

Foto: Martin Gran

Etter mange og lange dager er Sande Venstres alternative budsjett 2012-2015 , klart.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Etter et godt kommunevalg så vi med en gang viktigheten av å lage vårt eget alternative budsjett for de kommende årene. Dette er en viktig måte for Sande Venstre å vise hvordan vi ville fordelt kommunens økonomiske midler.

Venstre er et sosialliberalt parti med hjerte for enkeltmennesket, lokale interesser og oppvekst. Det skinner derfor godt igjennom at vi har tenkt i disse baner når vi i budsjettet velger å foreslå opprettelsen av et kommunalt gründerfond for de som ønsker å starte opp egen bedrift, styrke skolene, og investere i flerbrukshall, i tillegg til mange andre viktige poster.

Vi har i vår alternative budsjett lagt særlig vekt på barn og unge, og da spesielt hensyntatt barneskolene og ungdomsskolen. Vi vil også stimulere til økt lokal næringsvirksomhet, noe som kan bidra til økte inntekter for kommunen. Vi er også ansvarlige og sparsomme på investeringssiden, i håp om å begrense skadene ved stadig ny gjeld og låneopptak, noe vi ser har blitt gjort mye de senere år.

Vi håper du vil ta deg tid til å lese budsjettet, og at du kan se Sande kommunes potensiale slik vi gjør; som en folkelig plass der hensyn til individuell utfoldelse og kunnskap bidrar til et sterkt og hyggelig lokalsamfunn.

Budsjettet vi har produsert er et vi er svært stolte av. Budsjettkomiteen har bestått av:

Per Martin Berg
Martin Gran