Referat styre- og medlemsmøte Frogner Venstre 5.12.11

Her er referat fra årets siste styre- og medlemsmøte i Frogner Venster – møtet ble avholdt på Venstres Hus mandag 5.12.11 kl. 18:15 – 20:00.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

REFERAT STYRE- OG MEDLEMSMØTE I FROGNER VENSTRE
MANDAG 5.12.11 KL. 18:15 – 20:15:

Tilstede:
Svein Juul Marthinsen ,Natasza Sandbu, Marit Kamøy, Håkon Krogenæas, Christoffer Torris Olsen, Einar Kjerschow, Andreas Dobloug og Anne-Lise Bergenheim

Korrigert referat fra møte 14.11.11 ble godkjent

Politiske saker:
Bydelens budsjett for 2012 drøftes på eget styre-/gruppemøte mandag 12 desember kl 16.30
Møte holdes i bydelens lokaler i Sommerogaten.

Skolebehovsplanen skal opp i Kultur-og utdanningskomiteen torsdag 8 desember.
Styret forsterker kontakten med bystyregruppa og følger saken til mål.

Styrets aksjonsgruppe for Filipstad og Frognerstranda redegjorde for status i saken. Områdeplanen for Filipstad skal behandles sammen med delplanene. Høringsrunde januar/februar. Det jobbes med et alternativt forslag som kan fremmes i samarbeid med velforeningene. Viktig å profilere saken i vårsemesteret før politisk behandling i bystyret.

Vestkantbadet
Frogner Venstre er kontaktet av Vestkantbadets venner ifm avisoppslag om at Bymiljøetatens stramme budsjett kan resultere i at Vestkantbadet må stenges. Styret tar umiddelbar kontakt med Ola Elvestuen som er aktuell byråd i den hensikt å forhindre at dette skjer.

Organisasjonssaker:
Frogner Venstres årsmøte avholdes mandag 16 januar kl 18.00 i Litteraturhuset.
Lokallagets leder og nestleder sørger for innkalling og saksforberedelse iht Oslo Venstres vedtekter

Kontingentinnkreving
Det er fortsatt i ca 60 registrerte medlemmer som ikke har betalt kontingenten. Disse fordeles mellom de fremmøtte på budsjettmøte førstk mandag og ringes opp.

Eventuelt:
Frogner Venstres lokale miljøpris og næringspris deles ut i 2012.
Marit Kamøy forbereder saken.

Navnet på vårt lokallag Frogner Venstre bør formaliseres ved et årsmøtevedtak og melding til Brønnøysundregisteret. Laget er nå registrert som Frogner-Majorstuen Venstre. Andreas forbereder saken.

Tilsynsutvalgene skal oppnevnes på førstkommende BU-møte. Venstre får et medlem i tilsynsutvalg 2 som dekker Uranienborghjemmet og Fagerborghjemmet. Espen Olsen forespørres. Videre et medlem i tilsynsutvalget for hjemmetjenester. Charity van DELFT forespørres. Natasza følger opp saken.

ref: alb

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**