Eivind Brenna ønsker tydelig borgerlig plattform nasjonalt

Venstres landsstyremøte har diskutert regjeringssamarbeid. Fylkesleder i Oppland Venstre, Eivind Brenna, tok til orde for en tydelig borgerlig samarbeidsplattform.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det var et relativt samstemt landsstyremøte i Venstre som diskuterte regjeringsalternativ fra 2013. De fleste ønsket at Venstre skal garantere for at et borgerlig flertall skal gi en borgerlig regjering. Det er likevel for tidlig å presentere en ferdig samarbeidsavtale mellom de fire borgerlige partiene.

– Ved forrige valg var vi mot samarbeid i alle retninger. Det er alt for få som vil stemme på et parti som ikke vil samarbeide med andre, sa landsstyremedlem Eivind Brenna i debatten.

I Oppland har han vært med å forhandle frem en felles plattform for de borgerlige partiene etter høstens valg, og mener det bør danne modellen for samarbeid også på nasjonalt plan.

– Venstre er ikke klare for regjeringssamarbeid med Frp, men vi er klare for å diskutere en plattform som gir Norge en ny regjering, sa Brenna.

(Ref. tv2.no – 04.12.11)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**