Oppgradering av Kvernvikveien endelig vedtatt, men problemer med finansiering

Stian Lund fremmet på nytt forslag om å opparbeide GS vei med lys langs Kvernvikveien og ved 3. gangs forsøk ble Stians forslaget endelig vedtatt. Samtidig kom det fram at man ikke kunne benytte midler fra fond eller låneopptak til å utbedre en fylkesvei som et her er snakk om.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Stian Lund har all grunn til å smile etter vedtak om å oppgradere Kvernvikveien

Foto: Runar Nes

Paradoksalt nok kunne man ha benyttet driftsmidler til dette formålet, og dermed blir ordførerens og bystyrets behandling av Stian Lunds forslag under tertialrapporten satt i et underlig lys. Her ville nemlig først ordføreren ikke ta opp saken til behandling og dernest pekte rådmann på at saken egentlig ikke hørte hjemme ved behandling av frie midler under tertialrapporten, og heller burde tas under budsjettbehandlingen!

I virkeligheten hørte Stian Lunds forslag om bruk av frie driftsmidler godt hjemme i forbindelse med behandling av tertialrapporten da det her var snakk om å benytte frie driftsmidler før de ble avsatt til fonds. Det burde i særlig grad rådmannen ha informert om i forrige bystyre, for denne problemstillingen ble nemlig kjent da kommunen utbedret Kragsgata og Standgata. Da hadde kanskje ikke Stian Lund blitt stående alene i bystyret om å stemme for forslaget, og tiltaket kunne blitt fullfinansiert på en god måte.

Uansett – det er god grunn til å GRATULERE STIAN LUND med vedtaket og GS vei med lys langs fylkesveien fra Fv318 (gml. E18) til Kvernvik.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**