Feilslått kutt i støtten til musikkmiljøet

I budsjettforslaget fra H/Krf/Frp/PP kuttes kr. 80.000,- i driftsstøtte til SØRF. I tillegg kuttes det kr. 500.000,- i turnéstøtte rytmisk musikk. Dette betyr at H/Krf/FrP/PP ikke ønsker å satse videre på det levende og fremadstormende musikkmiljøet som SØRF er med å bygge opp om.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kristiansand har gjort seg bemerket i hele landet som en blomstrende musikkby de siste årene og fått mye skryt for satsingen på rytmisk musikk , bl.a. for en vellykket prioritering av innhold og aktivitet. Å kutte i støtten til noe som fungerer og som har satt Kristiansand på kartet, er meget skuffende og helt feilslått.

SØRF er en kulturinstitusjon som har utviklet seg til en spydspiss i regional utvikling. Flere av bandene som SØRF har vært med på å støtte, opplever suksess og står nå på egne bein. Med dette kuttforlslaget setter man på bremsene for den videre utviklingen av kulturnæring og oppstartshjelp for unge talenter.
Venstre er sterkt imot dette kuttet og vil gjøre det vi kan for at kulturinteresserte i Høyre og KrF skal ombestemme seg på dette punktet.

I Venstres alternative budsjett beholdes de 80.000,- i økt driftsstøtte til SØRF. Vi kutter selvfølgelig heller ikke i turnéstøtten. Ventre er opptatt av å sikre driftsvilkårene for det brede kulturlivet og for de ikke-etablerte utøverne. I vårt alternative budsjett har vi også beholdt Aladdin.

Les hele Kristiansand Venstres budsjettforslag her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**