Stian Lund fremmer på nytt forslag om trafikksikring av Kvernvikveien

Stian Lund (V) fremmet i det pågående formannskapsmøte forslag om enkelte konkrete forslag med inndekning av forslagene. Ikke uventet fremmet Stian på nytt forslag om å oppgradere Kvernvikveien og 2 timers gratis parkering i Risør utenom sommerperioden. Du kan følge debatten via Risør kommunes hjemmeside.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Stian Lund fremmet på nytt forslag om trafikksikkerhetstiltak langs Kvernvikveien

Foto: Runar Nes

Formannskapet diskuterer nå Risør kommunes budsjett på Risør rådhus og du kan følge debatten på internet.

De eborgerlige partiene fremmet i år ikke et felles forslag, men har hatt en dialog om de ulike partiers forslag.

Stian Lund fremmet ved diskusjonens start følgende forslag:

• 1.000.000 kroner til trafikksikring av Kvernvikveien med GS vei med lys langs fylkesveien fra Wormli brua til Kvernvik

• 200.000 kroner til prosjektering av universelt utformet kyststi fra Flisvika til Randvik

• 300.000 kroner til 2 timers gratis parkering i Risør sentrum i perioden 1/1 – 31/5 og 1/9 – 31/12 2012 og frem til parkeringshus er etablert

• 25.000 kroner til Risør Røde Kors besøkstjeneste

• 25.000 kroner til Frelsesarmeen i Risør

• 25.000 kroner til Risør Kivanis

• 25.000 til “Vi over 60”

Viggo Larsen viste for sin del til at de borgerlige partiene i forrige periode hadde startet oppgradering av de kommunale veier og ønsket at dette positive initiativet ble videreført og fremmet forslag om (etter avtale med de øvrige borgerlige partiene) at Sørbøveien og Åmlandsveien ble oppgradert i 2012.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**