Sande Venstre vil opprette gründerfond!

Det kan oppleves tung å starte egen virksomhet i møte med byråkratiet og skjemaveldet. Det må bli enklere å starte nye bedrifter i Sande og kommunen bør derfor aktivt veilede og bistå nyskapere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kunnskap

I budsjettforhanlingene
vil Venstre blant annet fremme forslag om opprettelse av et “gründerfond”. Vår tanke er at privatpersoner med en god idè skal kunne søke kommunens gründerfond for å gjøre oppstarten lettere, og risikoen for den enkelte, mindre.

Verdiskaping og kunnskap er viktig for Venstre. Vi ser det som helt nødvendig at samfunnet bidrar til å støtte opp under enkeltmenneskets potensiale, hvor personen og den nyoppstartede virksomheten, i tur, kan bidra til et mangfoldig og rikt samfunn.

Vi ser for oss en situasjon der folk med en idè skal kunne søke midler for oppstart av virksomhet innenfor Sande kommune, og at det stilles visse krav til søker om idèplan, mål og utfordringer. Vi har troen på at et gründerfond vil kunne gi god avkastning og bli en foregangsordning når det gjelder å kickstarte og vedlikeholde kreative og engasjerte hoder!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**