Skremmende av Helse Nord

Ledelsen i Helse Nord viser en skremmende og arrogant holdning, overfor pasienter i Øst-Finnmark.
— Det er nå blitt slik at pasienter faktisk spør om de er annenrangs borgere. Slik kan vi ikke ha det, sier Venstres fylkesleder Terje Soløy.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

-Vi har nå hatt flere hendelser der traumepasienter til Kirkenes sykehus må vente flere dager, ja faktisk opp til en hel uke før de kan bli operert. Dette kan vi ikke lenger sitte og se på sier en engasjert Terje Soløy. Overlege Kvalsvik ved Kirkenes sykehus er også kritisk til hvordan pasientene behandles.
-Det er styret i Helse Nord som har det fulle og hele ansvaret. Og dersom de ikke snarest klarer å få rettet opp i disse meget kritikkverdige forholdene, ja så må de faktisk ta konsekvensen av det sier lederen i Finnmark Venstre, som også er varaordfører i Vardø

Sist torsdag, var det en mann fra Vardø, som brakk skulderen. Med store smerter ble han plassert i en drosje og kjørt til Kirkenes sykehus. Vel framme i Kirkenes blir det konstatert brudd, og operasjon må til. Men dessverre kan ikke operasjon utføres før om en uke og da i Hammerfest.
-Det er ikke sånn vi skal behandle pasientene våre, sier Soløy, og mener han nå har stor grunn til å være misfornøyd med styret i Helse Nord.

-Hadde det enda vært en engangstilfelle, men flere gjentatt tilfeller av dette slaget, over kort tid, det finner vi oss ikke i lenger, avslutter Finnmark Venstres leder, Terje Soløy.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**