Klæbu Treningssenters ønske om tomt

På tross av et sterkt ønske om å bidra til at Helle Lunderengs Klæbu Treningssenter skulle bli sikret tomt, takket formannskapet i dag nei til Lunderengs bud.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

– Det er ingen tvil om de mange positive effektene Klæbu Treningssenter har hatt og fortsatt vil ha både for Klæbygg og andre som pendler inn i bygda for å trene. Det sier Venstres formannskapsmedlem Paal Christian Bjønnes som var imponert over både planene og pågangsmotet gründeren viste da hun presenterte prosjektet for de folkevalgte i dag.

Helle Lundereng

Foto: Paal Christian Bjønnes

Et samlet og positivt formannskap ser den store verdien både i helse, mangfold og flere arbeidsplasser. Derfor ble det engasjerte og løsningssøkende diskusjoner om saken i dagens formannskapsmøte.
– Likevel klarte vi dessverre ikke å finne noen god løsning i dag, men jeg håper vi kan komme i mål med tomt for Lundereng og treningssenteret. Utfordringen ligger i at vi ut fra kommunens regelverk for salg av eiendom ikke har mulighet til å selge for annet en markedspris. Budet var på 700.000, mens markedsprisen er anslått til rundt 1,4 millioner. Lundereng har utvilsomt et godt formål, men hva gjør vi neste gang det kommer et godt formål? Forskjellsbehandle eller likebehandle? Det å gi bort 700.000 kroner til én næringsdrivende ville gitt oss utfordringer med å forklare forskjellsbehandlingen både til fremtidige kjøpere av kommunale tomter, og til f.eks. Build Group AS som nettopp har kjøpt tomt på andre siden av gata. Samtidig som vi takket nei til budet, har vi gitt kommunen ved Rådmannen i oppdrag å fortsette arbeidet med å finne en løsning sammen med Lundereng og Klæbu Treningssenter, sier Paal Christian Bjønnes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**