Byutvikling i Bergenhus – moderne krav til en historisk bydel?

Ja til høyhus på Nedre Nygård? Nei til takterrasse i Sandviken? Skal vi fylle igjen Store Lungegårdsvann, eller rive arbeiderboliger på Skansen? Bergenhus Venstre inviterer i samarbeid med Bergen Liberale Studenter til debatt om utfordringer og muligheter for byutvikling i Bergenhus.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Studentsenteret Bergen

Foto: Ukjent

Onsdag 7. desember inviterer vi til åpent møte om byutvikling i Bergenhus. Vi vil diskutere tema som fortetting og klimakrav, «hyblifisering» og bomiljø, bevaring og byfornyelse og mye mer. Møtet finner sted på Studentsenteret (Nygårdshøyden), seminarrom E, kl. 18:30. Til å innlede til debatt har vi fått med oss Morten Ramm Salbu, leder i Bergen Arkitektforening, og Birthe Stenhjem, leder i Svartediket Vel.

Alle medlemmer av Bergen Venstre og andre interesserte er hjertelig velkommen!

For veianvisning eller andre spørsmål, kontakt Tallak Rundholt på telefon 482 33 775 eller [email protected].

Birthe Stenhjem, leder Svartediket Vel

Stenhjem leder Svartediket velforening og vil dele sine erfaringer som representant for nærmiljøet. Hvilke utfordringer står beboere overfor når politikere og utbyggere skal planlegge byutviklingen?

Morten Ramm Salbu, leder Bergen Arkitektforening
Salbu leder arkitektforeningen i Bergen og vil innlede om krav og behov vi kan og bør bli stilt overfor når Bergen skal vokse videre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**