Nytt bystyre i Bergen

I dag ble det nye bystyret i Bergen konstituert. I denne perioden er Venstre svært godt representert.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Julie Andersland

Foto: Tor Blaha

Venstres gruppeleder Julie Andersland ble valgt til nestleder i Komité for miljø og byutvikling, og blir partiets heltidspolitiker i perioden. Erlend Horn ble valgt inn i Komité for helse og sosial og Åsta Årøen i Komité for idrett, kultur og næring. Idun Bortne fortsetter i Komité for oppvekst og inkludering, og Anders Skoglund i Komité for finans.

– Jeg ser frem til å jobbe tett med en så god gruppe. Ikke bare er Venstres bystyregruppe større enn på lenge, den har også en god blanding av erfarne politikere og nye talenter. Felles for alle sammen er en imponerende sakskunnskap om det de driver med. Sammen skal vi løfte det vi mener er de viktigste sakene i årene som kommer, og vise byrådet og Bergens befolkning at det finnes nye og bedre løsninger på de utfordringene vi står overfor, sier Andersland.

Slik ser Venstres bystyregruppe i Bergen ut:

Julie Andersland, nestleder Komité for miljø og byutvikling
1. vara Per-Arne Larsen