Venstre godt fornøyd

Når våre politiske samarbeidspartnere Krf og Frp er fornøyd med fordelingen av politiske verv er vi også fornøyd sier leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen etter at den politiske komitékabal i går ble kjent. Ikke uventet forlangte AP sin rett og det var ikke mye giverglede å spore fra deres forhandler, men det hadde jeg vel heller ikke ventet sier Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre er åpent og inkluderende og har god plass til mange nye medlemmer.

Foto: Runar Nes

Godt valg og god forankring
Med 120 velgere bak hver bystyrerepresentant har Risør Venstres fire representanter i bystyret god politisk forankring blant Risørs befolkning. Med 240 velgere bak hver komitémedlem har Venstres to representanter i Miljø- og teknisk komité og Nærings- og kulturkomiteen bred støtte for sine synspunkter når de i kveld tar fatt på sitt politiske virke.

Den yngre garde overtar
Med Maria Aspesæter (V) som medlem og nestleder i Nærings- og kulturkomiteen og Stian Lund (V) som medlem og nestleder i Miljø og teknisk komité har en ny generasjon inntatt sentrale politiske posisjoner på vegne av Risør Venstre og Venstres velgere. Sammen med Dag Jørgen Hveem og Willy Thorsen utgjør de fire Risør Venstres bystyregruppe i perioden 2012 – 2015.

Med Risør Venstres medlemmer og listekandidater i ryggen har de alle muligheter til å gjennomføre mye av Venstres valgprogram de kommende årene.

Gi dem din støtte – bli medlem du også
Med 479 velgere bak våre fire bystyrerepresentanter har Risør Venstre stort potensiale med tanke på å skaffe Venstre mange nye medlemmer. Vi må derfor bygge videre på det gode arbeidet vi har gjort med organisasjonsbygging, bruk av sosiale medier og Internet avslutter leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**