Referat fra styre- og medlemsmøte i Frogner Venstre 17.10.11

Det ble holdt styre- og medlemsmøte i Frogner Venstre mandag 17. oktober 2011 på Venstres Hus kl. 17-19. Her er referat.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Tilstede på Venstres Hus mandag 17.10.11 kl. 17 — 19:
Andreas Dobloug
Jan Mesicek
Kaare Norum
Einar Kjerschow
Ellen Stenslie
Marit Kamøy
Håkon Krogenæs
Anne-Lise Bergenheim

Politiske saker:
BU-saker til møte 25. oktober: Einar sjekker sak 269/11 Sykkelrute E-18 Drammensveien og gir AL og Audun tilbakemelding. Jan tok opp sak 275/11 Highbury pub og fremmet forslag om at Venstre går inn for å gi Highbury pub medhold i klagen.
Styret støttet dette og Jan informerer Natasza Sandbu om styrets syn på saken.

Andre saker:
Barnehagesaken på Uranienborg (Nordahl Rolfsens plass) er i framdrift .V var i BU alene om å fremme forslag om å stemme for å opprettholde dagens regulering som friområde. Viktig profileringssak for oss. AL forbereder utspill til Chris og Natasza. Einar tok opp planforslaget om restriktive byggegrenser for utnyttelse av villaområdene på Bygdøy. Saken er ferdigbehandlet i bydelen men Andreas sjekker hvor langt den har kommet i Rådhuset. Villaeierne vil gjerne opprettholde muligheten til å bygge i hagene sine. De opplever at reguleringsforslaget er for strengt.

Evaluering av den lokale valgkampen på Frogner
Utvalgets rapport ble gjennomgått og drøftet. Endelig utgave ettersendes og forslagene i rapporten skal følges opp av styret .

Plan for styrets arbeid
Det skal utarbeides en årsplan for styrets arbeid hvor det redegjøres for de planlagte aktivitetene slik at medlemmene kan melde seg på i god tid.
Planen skal angi de ulike tidshorisontene slik at det blir god tid til å tenke og utforme politikk.
Lagets webside skal sammen med Nyhetsbrev og Facebook siden sørge for god kommunikasjon med lagets medlemmer.
Ny webredaktør: Marit Kamøy.
Frogner Venstre vil opprette sitt eget budsjett slik at driften av laget kan bli mer forutsigbar.
Anne-Lise tar saken videre med Oslo Venstre.

Referent :ALB

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**