Nøtterøy Venstre er representert på følgende måte

Valgresultatet på 5.5 prosent, og forhandlingene i perioden fram til konstituering av kommunestyret 28.09.2011 har gitt Venstre følgende representasjon i kommunestyret på Nøtterøy.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Utsikt over Nøtterøyskjærgården

Foto: Poppe-Holmdahl

Etter å ha forhandlet både med posisjonspartiene Høyre, FrP og KrF samt opposisjonen, som består av Nøtterøylisten mot bomring, SV/Rødt og Arbeiderpartiet, kom vi til slutt fram til at Venstre på Nøtterøy fikk mest igjen for å fortsette i opposisjon. Vi samarbeider derfor med de andre opposisjonspartiene om fordeling av posisjoner.

Dette dreier seg om et valgteknisk samarbeid med Nøtterøylista, felleslista og Arbeiderpartiet om fordeling av utvalgsplasser. Det innebefatter derfor ingen føringer for hvilken politikk vi skal føre de neste fire årene. Noe som gjør oss bedre istand til å etterleve det valgprogrammet vi er valgt inn på.

Liste

Foto: AKE

Vi ønsker fortsatt å kunne samarbeide med alle partigrupper, og vil søke å finne løsninger der de er å finne.

Med 599 stemmer og et valgresultat på 5.5 prosent, beholder vi to mandater i kommunestyret:

Arne Magnus Berge og Joachim Bræk Poppe-Holmdahl, utgjør Venstres gruppe de neste fire årene. Med seg på laget har de følgende vararepresentanter. Marite Juul, Egil Martinsen, Tina Steinnes, Knut Roar Engh og Rune Kippersund.

Nøtterøy, en solskinnsdag

Foto: Joachim Bræk Poppe-Holmdahl

I utvalgene har vi følgende representasjon.
Arne Magnus Berge sitter på fast plass i formannskapet, med Joachim Bræk Poppe-Holmdahl som første vara. Arne Magnus innehar også en varaplass i bygge- og vedlikeholdskomitèen og Hovedutvalg for miljøvern og kommunalteknikk. Dessuten har han fast plass i Hovedutvalg for helsevern og sosial omsorg. I sistnevnte utvalg er Egil Mundal Martinsen og Tina Steinnes henholdsvis første og andre vara.
I Hovedutvalg for oppvekst og kultur sitter Joachim Bræk Poppe-Holmdahl på fast plass, med Marite Elisabeth Juul og Knut Roar Engh som vararepresentanter.

For ytterligere detaljer rundt fordelingen av plasser, se refferat fra det konstituerende kommunestyremøtet her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**