Eilertsen byråd i Tromsø

Jonas Stein Eilertsen ble i dag valgt til byråd for Næring, kultur og idrett i Tromsø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jonas Stein Eilertsen

Foto: Frode Fjeldstad

Jonas Stein Eilertsen har allerede en periode bak seg i kommunestyret, og han var i første del av valgperioden utvalgsleder for Miljø, energi og transport, tre områder han er spesielt interessert i. Han uttrykte foran valget at han var blitt stadig mer interessert i næringspolitikk, og det skal han bryne seg på nå. -Og ingen er i tvil om at Jonas er interessert i musikk, fjellturer og fotball, sier fylkesleder Roar Sollied, som mener byrådet har fått rett mann på rett plass.

Eilertsen toppet denne gangen valglista og kom inn sammen med veteranen Marie Fangel. Byrådvalget medfører at Elin Sandvik rykker inn i kommunestyret som fast medlem. Hun er også fast medlem av Fylkestinget.

Jonas Eilertsen er lektor med mastergrad i statsvitenskap ved Universitetet i Tromsø, der han også avsluttet sin bachelor etter to år i utlandet. Han studerte ett år i Frankrike og ett på King’s College i London.

Jonas kom inn i Venstre som valgkampleder for Geir Ove Ystmark i 2005. Han har vært lokallagsleder, senere første nestleder i Unge Venstre. Da fikk han også plass i Venstres stortingsprogramkomite. Nå er han første vara til de direktevalgte til Landsstyret i Venstre, Jonas er også medlem av fylkesstyret i Troms.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**