GS veg fra Frydendal til Østebø med oppstart først i 2014

I forbindelse med rullering av Handlingsprogram 2012-2015 for fylkesveger i Aust-Agder foreslår Fylkesrådmannen at erbeidet med GS veg (gang og sykkelsti) langs Fv 416 fra Frydendal til Østebø først starter i 2014 (2 mill) og følges opp i 2015 (8 mill) og deretter med 21,5 mill i løpet av perioden 2016-23. Det er alt for passivt mener leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen og maner til politisk kamp om bedre fokus på Fv 416 fra Frydendal til Vinterkjær.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Øystein Haga (V) og Venstre ønsker GS veg med lys langs Fv416 fra Frydendal til Akland nå!

Foto: Jan Einar Henriksen

23. august 2011 uttalte Tellef Inge Mørland (AP) til AAB: sitat “Risør kommune har fått det jeg vil kalle en litt dårlig behandling i forhold til fordelingen av de statlige midlene til Risørveien” sitat slutt. En uttalelse det er lett å være enig i når man er lokalpolitiker i Risør sier varaordfører og Venstreleder Jan Einar Henriksen.

Nå får vi se om Tellef Inge Mørland og AP følger opp sine valgløfter når fylkestinget 18. oktober skal behandle handlingsprogram 2012-2015 for fylkesveger i Aust-Agder, hvor GS veg langs Fv 416 fra Frydendal til Østebø inngår.

Og bare for ordens skyld minner vi Mørland på hva han uttalte i AAB 23.8.2011: Sitat “Denne gang- og sykkelveien må prioriteres ved rulleringen av fylkesveiplanen og vi er villige til å bruke veifondet på 15 millioner kroner i 2013. Den resterende finansieringen ser vi for oss kan legges inn i de ordinære budsjettene for 2014. Tellef Inge Mørland uttaler også at han er villig til å bruke av regionale utviklingsmidler for å få finansieringen i havn” sitat slutt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**