Samarbeidsavtale inngått mellom Venstre, Fremskrittspartiet og Senterpartiet i Frøya

Søndag kveld, 2. okt 2011, ble det underskrevet samarbeidsavtale mellom Frp, Sp og Venstre i Frøya for kommende valgperiode. Avtalen innebærer valgteknisk samarbeid (fordeling av verv) og inneholder også en politisk plattform (saker som partiene vil fremme). Avtalen er blitt framforhandla i løpet av knappe tre uker, og forhandlingene har gått meget greit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Borgerlig samarbeidsavtale underskrives 02-10-2011.

Samarbeidsavtalen underskrives. Bjørnar Espnes (Sp), Halgeir Bremnes (Frp), Arvid Hammernes (V). Foto: Siw Aina Strømøy, Froya.no.

Ap og Høyre har inngått samarbeidsavtale og sikra seg flertall i kommunestyret (12 av 23 representanter). Frp, V og Sp utgjør et mindretall på 10 representanter – Frp 5, V 4 og Sp 1. De tre partiene får 3 av 7 medlemmer i formannskapet, i Hovedutvalg for forvaltning og i Hovedutvalg for drift.

Avtalen innebærer følgende fordeling:

I formannskapet får Frp 2 plasser, Venstre 1 og Sp får første vara.

I Hovedutvalg for forvaltning får også Frp 2 plasser, V 1 og Sp første vara.

I Hovedutvalg for drift får Venstre 2 plasser, Sp 1 og Frp første vara.

Halgeir Bremnes er gruppeleder, opposisjonsleder og ordførerkandidat, Arvid Hammernes er nestleder og varaordførerkandidat.

Se hele avtalen HER.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**