Forhandlinger etter valget

De fem partiene Frp, Høyre, Venstre, Senterpartiet og Kristelig Folkeparti fortsetter forhandlingene i Bodø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ecologia

Den politiske situasjonen ble litt åpen i Bodø politikken etter valget 14.september. Begge blokkene er avhengige av minst to av sentrumspartiene for å få flertall. Venstres visjon er at alle tre sentrumpartiene finner sammen, og fortrinnsvis mot den borgerlige blokken i samarbeid med Høyre og Frp. Bodø kommune trenger litt nye krefter og nye politiske visjoner.
– Og forhandlingene så langt er lovende.

Terje Cruickshank og Eli Skintveit har fått mandat fra Bodø Venstre til å gjennomføre forhandlingene med følgende visjon: “Venstre skal gjøre den blå politikken grønnere” . Venstre har mange gode saker de fremmer under forhandlingene, og så langt fått positiv respons for de viktigste.

Det har til nå vært gjennomført to positive dialogsamtaler hvor man har diskutert de mange vanskelige problemstillingene Bodø kommune står ovenfor framover. Det er enighet blant alle parter å fortsette forhandlingene.

Endelig deadline for forhandlingene er ved setting av bystyret 27.oktober 2011. Men forhåpentlig har man et resultat på plass lenge før dette.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**