Ett mandat i Lenvik

Lenvik Venstre fikk en oppslutning på 3,7 % og et mandat i kommunestyret ved årest valg. Resultatet er en framgang på 0,7 % fra forrige kommunevalg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Da er valget over for denne gangen. Lenvik Venstre fikk en oppslutning på 3,7 % – det er en oppgang på 0,7 fra forrige kommunevalg, og 1,4 % opp i sammenligning med Storingsvalget for to år siden. Dette gir oss et mandat i kommunestyret — noe som betyr at Lenvik Venstre kan være med å påvirke beslutningsprosessen i kommunen i enda fire nye år. Vår representant i de neste fire år blir Arve Cruickshank, med lederen for lokallaget Jasmin Agovic-Nordaas som vararepresentant.

Jasmin Agovic-Nordaas

Foto: privat

-Vi i Lenvik Venstre er fornøyd med økt oppslutning, men skuffet over at vi ikke oppnådde målet som vi satt oss i forkant av valget — nemlig to mandat i kommunestyret. Likevel er oppgangen et signal at vi er på riktig vei — noe som vi skal bygge på fremover til neste stortings- og kommunevalg. Jeg vil takke alle medlemmer for innsatsen og samtidig sende en spesiell takk til dem som stemte på oss, sier lokallagslederen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**