Min første valgkamp er over, og jeg er så stolt av Halden Venstre

Da var valgkampen over for 2011|. Vi i Halden Venstre har satt punktum for ett års grundig arbeid. Det er oppsummeringen av valgkampen 2011. Nå er det du som bestemmer. Jeg håper du har fått med deg hva Halden Venstre står for, hvem vi er og hva vi vil. Kanskje jeg om noen dager er en politiker, i så tilfelle vil jeg være veldig stolt over å få være det. At tilliten er gitt meg å ivareta innbyggerne i Halden sine interesser og påvirke deres dagligliv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Halden Venstre: Listekandidater 2011.

Foto: Reyes Esteban

Halden Venstre er ikke kommunens største parti, men likevel har vi en svært sentral nøkkelposisjon. Vi er et sentrumsparti, som trolig vil kunne komme i vippeposisjon . Venstres saker er viktige. Dess sterkere vi er, dess større er sjansene for at vi har noe vi skulle sagt.

Jeg er veldig stolt av valgkampen vi har ført. Vi har lagt ned mye arbeid i en god valgliste, en av kommunens lengste, proppfull av engasjerte mennesker med stort hjerte for byen og bygda si.

Roar Günther Andersen, Geir Helge Sandsmark, Mona Johnsen og Sohrab Darisiro

Foto: Esteban Reyes

Disse menneskene skal fylle de posisjonene vi evt kommer i, ikke bare i kommunestyret, men også i kommunens mange råd og utvalg. De vil være med å påvirke din hverdag. Mennesker med stort samfunnsengasjement, som bryr seg om samfunnet de lever i og mennesker rundt seg, er en viktig egenskap hos disse menneskene.

Vi har lagt ned et stort arbeid i et godt valgprogram. Halden Venstre har et godt gjennomarbeidet program. Den brosjyren som har blitt utsendt til alle husstandene i Halden gir bare et lite utdrag. Hele programmet kan du lese på vår nettside. Hele siste året har vi jobbet med programmet vårt ved å ha holdt temamøter, spurt fagfolk, innbyggere, brukere av tjenester og invitert foreninger til å fortelle hva de er opptatt av. Vi har sett på Halden kommunes utfordringer og formet programmet med våre forslag til hvordan vi kan løse dem i felleskap. Vi er veldig stolte av programmet vårt – vårt arbeidsdokument for de neste fire årene.

Kandidater til valg 2011, Venstre logo

Foto: Steinar Haugsvær

Valgkampen har vært kort og intensiv, men vi har jobbet jevnt og trutt. Vi har frontet våre viktigste satsingsområder, fortalt hvem vi er og hva vi står for. Dette har vi greid uten å love ting vi ikke kan holde. Halden Venstre er et ansvarlig og troverdig parti.

Halden Venstre er et omgjengelig og samarbeidsvillig parti som alltid er på leting etter gode løsninger. Vi er alltid åpne og ærlige. Vi sier det vi mener og er ikke redde for det. Vi har vår ideologi, vårt program og kontrakten med våre velgere. Makt og posisjoner betyr mindre enn Halden kommunes innbyggere, byen vår og bygdene våre. Vi stiller til valg fordi vi vil noe med fremtiden vår i Halden kommune.

Valget og året 2011 vil historisk være et spesielt år for oss alle. Nå avslutter vi denne valgkampen. Men jeg vet det ikke bare er jeg som er stolt av vårt demokrati. Jeg, personlig, må si jeg er stolt over å være en liten del av det norske demokratiet. Og ikke minst veldig stolt over å være en liten del av Halden-demokratiet. Jeg håper på en plass i kommunestyresalen etter mandag, sammen med det flotte teamet Halden Venstre er.

Mona Johnsen

Foto: Esteban Reyes

Kjære Haldensere. Bruk din stemmerett.
Godt valg!

Mona Johnsen