Vi har grunn til å være stolt, men det gjenstår litt

Her er noen personlige betraktninger fra Tor- Ketil Mårdalen om innsatsen til Eidsvoll Venstre, og informasjon om hvordan du kan bidra i innspurten

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Valgkampen nærmer seg slutten, snart skal innsatsen oppsummeres i tall, prosenter og mandater. Uavhengig av hvordan det går kan Eidsvoll Venstre være stolt av arbeidet vi har lagt ned.

Jeg er stolt av lokallaget jeg er en del av. Jeg er stolt av partiet jeg har stemt fra første mulighet. Jeg vet jeg snakker ut i fra et lite objektivt ståsted og viser totalt mangel på beskjedenhet når jeg sier at valgkampen 2011 i Eidsvoll har Venstre på sitt eget vis vunnet. Vi kommer seirende ut av denne valgkampen fordi vi er et lite parti med små ressurser, men likevel klarer å gjøre Eidsvoll Venstre synlig rundt om i Eidsvolls gater. Det er maksimal utnyttelse av ressursene. Jeg vil nesten sammenligne oss med mauren og trekker frem et sitat fra Inger Hagerup;

“Liten? Jeg? Langt ifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt”.

Vi blir ofte kalt “miniparti”. Til det vil jeg si; det er snarere en utfordring vi tar på strak arm. Vi er som mauren, vi løfter barnåler som er tre ganger vår størrelse.

“Folk først” er Venstres slagord, derfor vil jeg trekke frem noen av folkene som har gjort vår valgkamp mulig.

Jeg må først trekke frem fungerende leder Kjersti Almåsvold som enkelte ganger har vist unaturlige krefter både når det gjelder å mobilisere og delta. Enkelte ganger får man følelsen av at hun er to steder samtidig. På vanvittige dager tror jeg ikke det var langt unna at hun leverte telt i Ullensaker, mens hun delte ut brosjyrer i Eidsvoll

Jeg må trekke frem førstekandidat Knut Bakkehaug som i debatt etter debatt viser at han reflektert, engjasert og uredd. Han tok oss inn i kommunestyret for fire år siden, og viser at vi har noe der å gjøre de neste fire år.

Våre kvinnelige representanter Kristin Ringsby og Kaja Østmo Evang som har levert i postkasser, delt ut brosjyrer og stått på, fantastisk. Videre har vi to unge kandidater i Tord Hustveit og Mori Diakite som har vært med på å bidra til et godt resultat for Unge Venstre og brukt engasjementet på stand for lokallaget. Jeg glemmer ikke den mer erfarne Per Aage Pleym Christensen som har reist fra Nittedal til Eidsvoll for å delta i valgkampen for Eidsvoll Venstre, samt brukt sosiale medier til å markedsføre partiet. Videre har Rune Slettebakken og Jo Bratrud bidratt med god innsats og postkasseaksjoner. Stortingsrepresentant Borghild Tenden har besøkt oss. Vi har alle utviklet et team av liberale Eidsvollinger som har visjoner og ønsker for bygda. Eidsvoll skal ikke bare være et sted å bo, men også et sted å leve.

Nå gjenstår bare valgkampavslutningen, la oss ta ut det siste vi har av krefter for å løfte partiet vårt frem. målstreken er ikke langt unna nå. Derfor oppfordrer jeg alle som ønsker vår politikk i Eidsvoll til å bidra til helgen. Alle partiene vil være representert på bankplassen i sundet. Det blir appeller og kulturelle innslag. Bare ta kontakt om du ønsker å bidra.

Skulle du mangle fullstendig informasjon eller vårt valgprogram ta kontakt med:
Kjersti Almåsvold: 92055920/ [email protected]

Knut Bakkehaug: 48046134/ [email protected]