Venstreprogrammet best i test

Trønderavisas politiske redaksjon har gjort en vurdering av fylkesprogrammene til de politiske partiene. Trønderavisa gir Nord-Trøndelag Venstres program karakteren 5. “Vi vurderer Venstre til å være vinneren blant partiene. Partiet har mange konkrete forslag, kreative løsninger og konkrete satsninger. Venstre tør å gå en del nye veier i forhold til de aller fleste av de andre partiene for å lykkes i sine satsinger,” står det i begrunnelsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre best i test!

Foto: Ukjent

Venstre er dyktigst av alle på åpenhet og lokaldemokrati. Programmet har mange konkrete forslag og en del andre innfallsvinkler som få andre partier har, skriver avisa. Venstre vil ha åpne styremøter i NTE og ta mer penger fra selskapet. NTE-pengene skal brukes til alt fra hurtigtog til nynorskens fremme. Les saken i Trønderavisa her.

Les valgprogrammet
Her finner du Venstres valgprogram for perioden 2011 – 2015. Programmet viser hva Nord-Trøndelag Venstre vil gjennomføre i kommende periode. Hurtigtog mellom Steinkjer og Trondheim, fiberbredbånd i hele fylket, økt kompetanse i skolen og to fullverdige sykehus i Nord-Trøndelag er Venstres hovedsaker.

Her finner du Venstres valgbrosjyre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**