Høyre bløffer stort!

“Høyre jobber for idretten i Alstahaug”! Med dette utsagnet skrevet på sine valgkampskjorter har høyremedlemmer drevet valgkamp i Sandnessjøen. “Bløffen er like stor som de fete, store bokstavene Høyre har brukt”, sier Alstahaug Venstres Hanne Nora Nilssen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

– Høyre sier de bryr seg om idretten, men sannheten er at det sjeldnere har blitt gjort mindre. De kutter i støtten til frivillige organisasjoner, og den manglende evnen til å oppdatere strategien for anlegg i kommunen, gjør at arbeidet stopper opp, fortsetter Nilssen.

Videre legger Nilssen til:
– Kulturmidlene for 2011 er redusert fra 190 000 kr til 140 000 kr. Sil har fått signaler fra administrasjonen om at de for 2011 må forvente en reduksjon av kulturmidler fra Alstahaug kommune. Med sine 1000 medlemmer har Sil fått 35 000 kr i 2010, og det er bare lommerusk. Og for 2011 skal dette belpet atpåtil reduseres! Sørra er en bløffmaker.Vi i Alstahaug Venstre synes Sils arbeid for 1000 medlemmer bør verdsettes mer enn det gjøres i dag. Høyre jobber ikke for idretten, det kan vi bare slå fast, fortsetter Nilssen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**