Ungdommen glemt i valgkampen

I denne valgkampen har det ikke blitt snakket om ungdom i det hele tatt, mener listekandidat for Karmøy Venstre, Øyvind Sandve.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Øyvind1

Foto: asbjørn

Vi snakker om det ene og det andre. Men vi snakker veldig lite om ungdommen som er fremtiden vår, sier Øyvind. Han viser til utspilelt fra valgforsker Frank Årebrot som nylig hevdet at dagens eldre er både dekadente og er en dessertgenerasjon som ikke bryr seg om om ungdom, samtidig som ungdommen bryr seg om de eldre.

— Det er kanskje på tide å stille seg spørsmål om vi bryr oss, sier han og tar et oppgjør med sine politiske kollegaer i Karmøy. — En glemt generasjon I følge Sandve er det en tydelig sammenheng mellom lite oppmerksomhet på ungdommen i valgkampen og antall unge som benytter seg av stemmeretten.

— Ungdom har veldig lav valgdeltakelse og derfort er de ikke interessante før de blir småbarnsforeldre. Slik sett er de en glemt generasjon. Karmøy har en lav gjennomsnittsalder med veldig mange ungdom. Derfor burde de fått langt mer oppmerksomhet, sier han.

Les hele artikkelen her: [eksternlink#http://www.karmoynytt.no/2011/09/07/%e2%80%93-ungdommen-glemt-i-valgkampen/]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**