Hibu-debatten

Kongsberg Venstre har lenge vært klare i hvor vi står i “HiBu-saken”.
Her er en samling artikler fra Laagendalsposten som viser vårt standpunkt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Øystein Senum

Foto: Privat

01.06.2011: Uenige om HiBu-avtalen
“Ut av sentrum?
Anne Berger (Sp) fremmet forslaget, etter at Øystein Senum (V) sa han ikke ville invitere HiBu til å flytte på denne måten.”

09.06.2011: Kommunen er klar hvis HiBu flytter
“Hvis HiBu-styret går for flytting, starter en prosess som i løpet av 2011 skal gi svar på om KK-parken lar seg realisere. I kommunestyret ble det heftig debatt og mindretallet med Frp, Sp, V, KrF og Rødt forsøkte seg med et utsettelsesforslag…”

29.06.2011: Arbeidet med ny kulturpark fortsetter “Øystein Senum, Venstre, foreslo å legge planene på is inntil en fortsatt lokalisering av HiBu på Raumyr trekkes inn i prosessen.”

13.08.2011: Valgkampen i gang
“Venstre gikk for en tid tilbake ut og sa at de var imot både planer og utredning om en kunnskaps- og kulturpark som høgskolen skulle være en del av i sentrum.”

31.08.2011: Valg 2011: Spør Øystein Senum “Venstre har lenge vært, og kommer til å være mot flytting av HiBu. I motsetningen til en del andre politikere mener vi at vi vet nok allerede til at vi vil snu den kostbare planprosessen som forutsetter flytting av HiBu til sentrum.”

06.09.2011: Representanter fra alle partiene i Kongsberg debatterte på Høgskolen i kveld. “Rent politisk er det en skillelinje mellom AP, SV og KrF som vil ha en utredning hvor også HiBu er involvert, og Høyre, Venstre, Sp, Rødt og Frp som vil definere HiBu ut av sentrum før utredningen er på plass.”

10.09.2011: — HiBu-saken vil avgjøre “Øystein Senum, Venstre, har en opplevelse av at folk var mer opptatt av saker i begynnelsen av valgkampen, men at det de siste dagene har handlet mest om ordførerkampen”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**