Venstre gjør det bra i skolevalgene

Jeg er veldig godt fornøyd med resultatene av årets skolevalg, sier leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen. På Landsplan er vi tredje største parti etter AP og Høyre og når vi får 5,5 % av stemmene ved Risør Videregående skole ser jeg det som en klar forbedring i forhold til tidlifgere skolevalg lokalt. det viser at Venstre er i siget og at vi er på veg oppover resultatlisten

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Mads Hveem er en av Risør Venstres ungdomskandidater ved høstens kommunevalg

Foto: Egen

Iflg. Risør Videregående skoles hjemmeside viser resultatene fra fredagens elektroniske valg at 82,4 % (og 202 av skolens 248) av elever stemte ved valget.

Av de 181 godkjente stemmene fikk Venstre 10 stemmer og det er vi godt fornøyd med. Jeg tror Venstre er at av de politiske partiene som fremstår som troverdige i dagens politiske landskap og derfor tiltrekkes også mange nye og yngre velgere til Venstre. Jeg synes også vi klarte oss godt når flere av de øvrige partiene stilte med store delegasjoner, gaveartikler og politiske bannere mens vi fokuserte på valgprogram og gjennomføringsevne avslutter Henriksen.

De avgitte stemmene fordelte seg ellers slik:
• 68 stemmer AP
• 35 stemmer Frp