Pressemelding – Alstahaug kommune trenger en personalsjef

Alstahaug Venstres kommunestyrerepresentant Hanne Nora Nilssen mener at det er på høy tid at Alstahaug kommune snart ansetter en personalsjef. “Alstahaug kommune er en stor arbeidsplass, og de ansatte er den viktigste ressursen. Da skulle det bare mangle at kommunen behandler dem på en ryddig og god måte” sier Nilssen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Alstahaug kommune trenger en personalsjef

– Det er oppsiktsvekkende at Alstahaug kommune lar stillingen som personalsjef stå ubesatt. Dette går selvfølgelig ut over personalpolitikken, noe som igjen har både menneskelige og økonomiske kostnader. Dette sier førstekandidat for Alstahaug Venstre, Hanne Nora Nilssen. Nilssen mener det nå haster å få noe gjort i denne saken.

– Alstahaug kommune er en stor arbeidsplass, og de ansatte er den viktigste ressursen. Da skulle det bare mangle at kommunen behandler dem på en ryddig og god måte. Dessuten tror vi i Venstre at større fokus på personalpolitikk vil bidra til reduserte kostnader knyttet til sykefravær.

Nilssen, som tidligere har stilt spørsmål ved en topptung administrasjon i Alstahaug, er ikke redd for å møte seg selv i døra i denne saken.
? Vi har konkrete kuttforslag for administrasjonen i Alstahaug, men det tar vi ikke i media. Men vi er ikke villige til å kutte på stillinger som skal sørge for at de andre ansatte i kommunen skal gjøre jobben sin på en god, sikker og meningsfull måte.

Nilssen peker også på hvordan en god personalpolitikk ligger til grunn for å nå andre mål.
– Ordfører Stig Sørra har to budskap han stadig gjentar. Han peker på behovet for økt kompetanse i kommunen og regionen, og han sier stadig at driftsnivået i Alstahaug kommune må ned. Vi i Alstahaug Venstre forstår ikke hvordan disse målene skal oppnås uten en kompetent personalsjef, sier Nilssen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**