– Må bli lettere å etablere seg

Sandnes er en by i sterk vekst og vi ønsker å gjøre det attraktivt for gründere å etablere seg. Slik det er i dag er det vanskelig å ta seg frem i terrenget. Det må bli lettere for små og mellomstore bedrifter å etablere seg, uttaler Sandnes Venstres leder og 3. kandidat, Stephen Meinich-Bache, i dagens utgave av Sandnesposten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Stephen Meinich-Bache

Foto: Tove Rasmussen

“Politikk som er bra for de små bedriftene er nesten uten unntak bra for de store, men ikke nødvendigvis motsatt. Derfor er Venstre særlig opptatt av gode rammevilkår for de minste bedriftene og for selvstendig næringsdrivende.” – Venstres partiprogram

I dagens utgave av Sandnesposten forklarer leder i Sandnes Vensre, Stephen Meinich-Bache litt om hva Venstre vil gjøre for å gjøre det lettere for gründere og små og mellomstore bedrifter i Sandnes.

– Sandnes Venstre vil blant annet ha en SMB-rådgiver (små og mellomstore bedrifter) i staben til næringssjefen i kommunen. Denne rådgiveren skal ha fokus på å støtte etablering av små og mellomstore bedrifter i Sandnes, uttaler Meinich-Bache til Sandnesposten.

Fremtidens arbeidsplasser er ennå ikke skapt, derfor er det viktig å støtte opp om gründere og små og mellomstore bedrifter. Venstre vil kutte mye av det økende byråkratiet og forbedre gründeres sosiale ordninger kraftig, som i dagens situasjon er en stor grunn for at mange kanskje ikke gidder å ta opp en kamp mot et system og byråkrati mens man vet man ikke har noen sosiale støtteordninger.

– En SMB-rådgiver er noe av Venstres konkrete politikk for å forbedre mulighetene og lysten til å ville være med på å skape arbeidsplasser og føre til nyskaping i samfunnet, avslutter Meinich-Bache til Sandnes Venstre.

Alle store bedrifter har vært små. For Venstre er det minst like naturlig å skape sin egen arbeidsplass som det å finne sin plass innenfor det etablerte arbeidslivet. Og det er ærefullt å tjene penger på å starte sin egen bedrift. Norsk næringsliv trenger norske eiere og norske gründere. Derfor er en god politikk overfor småbedrifter og gründere en av Venstres viktigste saker.

Les mer om Venstres politikk og tiltak for gründere og små og mellomstore bedrifter.
Les mer om Stephen Meinich-Bache

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**