Venstre sier nei til innskrenka skjenketider i Elverum!

Miljø, skole og en levende by er Venstres viktigste saker. Det betyr også at Venstre ønsker et levende og hyggelig festliv. For et liberalt parti er det riktig at folk får velge selv hvor lenge de vil være på byen. Politikere skal ikke bestemme når folk skal ta seg en øl. Arbeiderpartiet vil innføre en kommunal leggetid og vil stenge byen klokka to. – Vi vil stoppe Arbeiderpartiet, sier sier Martin Løken, 3. kandidat for Elverum Venstre ved kommunevalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

– Elverum skal være en levende by. Da må Arbeiderpartiet tåle at folk syns det er hyggelig å ta seg ett glass i de sene timer. Dette er viktig både for unge og studenter men også for voksne folk som vil ha friheten til å velge srlv, sier Løken. Andrekandidat Tom Erik Quernstuen utdyper: – Å stenge byen tidligere vil også ramme festivalbyen Elverum. Det betyr at for eksempel Volumfestivalen og Bakgårdsblues står i fare for å måtte avslutte sine arrangement tidligere. Vi må også huske på at Elverum skal være en attraktiv studentby. Da er ikke innstramming veien å gå.

Når de gjelder volsdproblematikken mener Løken og Quernstuen at det er et lite mindretall som lager bråk, og det er feil at disse skal ødelegge for resten. – Vi bør heller endre holdningene til folk som går på byen, sier de to.

Elverum Venstre mener skjenkekontrollen må bli strengere slik at ikke sterkt berusede personer skjenkes og det må på plass et sammarbeid mellom kommunen, politiet og utestedene for å finne tiltak som reduserer volden.

– Vil du være med å stoppe Arbeiderpartiet fra å stenge byen tidligere må du huske å stemme Venstre på valgdagen, oppfordrer Løken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**