Et sterkt Venstre trengs i bydelen!

— Jeg er urolig for et rent Høyre-flertall i Frogner bydel. Hvis du ønsker bevaring av absolutt alle grøntområder, satsing på trikk og sykkel, en grønn utbygging av Filipstad og Frognerstranda og mest av alt et solid lokaldemokrati, trenger vi et sterkt Venstre i bydelen. Venstre er den viktigste korreksjonen til Høyre, sier Christoffer Torris Olsen, 1. kandidat for Frogner Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Christoffer Torris Olsen, 1. kandidat for Frogner Venstre

Foto: Kjetil Ree (CC-AS)

Dette er de viktigste punktene som Venstre vil satse på i bydelen de neste fire år:

Fortsatt bevaring av alle grøntområder. Venstre vil kompromissløst bevare alle grønne lunger, slik vi tidligere har stått alene om vedrørende barnehagen på Uranienborghaugen, og vi har ønsket verneplan for Bygdøy.
Fortsatt kollektivsatsing. Venstre er fornøyd med å ha bevart Briskebytrikken, senket prisen på kollektivtrafikk, og økt frekvensen. Kollektivtrafikken trenger fortsatt en sterk stemme for å bli bevart, og nye kollektivløsninger til Fornebu via Frognerstranda og Bygdøy krever et større Venstre.
Grønn byutvikling. Gjennom et godt samarbeid mellom Venstre i bydelen og bystyret skal vi sørge for en grønn og lav byutvikling på Filipstad, og fortsette presset på Oslopakke 3 som betyr at vi får frigjort Frognerstranda til befolkningen.
Alders- og samboergaranti i eldreomsorgen. Alle som er over 90 skal få sykehjemsplass uten å måtte krangle, og alle eldre par skal være garantert å bo sammen.
En liberal skjenkepolitikk. Venstre ønsker et levende uteliv i Frogner, og å være en attraktiv bydel for mennesker i alle aldre. Selvsagt skal dette balanseres mot beboeres behov, men viktigst av alt må skjenkepolitikken bestemmes lokalt.
Solid lokaldemokrati. Venstre har mye av æren for Oslos bydelsdemokrati. De beste løsningene finnes nærmest innbyggerne selv, og gjennom åpne budsjettbehandlinger, åpen halvtime i bydelen og god kontakt med innbyggere og bydelens foreninger, skal vi fremover styrke og utvide lokaldemokratiet i Oslo.

— Frogner Venstre ønsker et grønnblått Frogner. Vi har et veldig godt samarbeid med Høyre, men vi frykter for den grønne politikken om Høyre ender med flertall alene, som er en reell fare. Venstre ønsker en solid borgerlig politikk, men kun Venstre kan ivareta miljøet og lokaldemokratiet, avslutter Olsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**