En skole for kunnskap og like muligheter

Våre to listetopper Stig Johansen og Marthe Strickert har sendt inn et leserinnlegg som kom på trykk i Andøyposten lørdag 3.september, det kan også leses her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Elevene i Andøy har tradisjonelt skåret på landsgjennomsnitt, eller over landsgjennomsnitt, på eksamener. Gode resultat på eksamen viser at vi har et god faglig innhold på undervisningen i Andøy. Det betyr ikke at vi ikke skal jobbe for å bli enda bedre. Venstre vil ha en skole der alle elever opplever å lykkes.

Stig Johansen annonse

Foto:

De seneste årene har flere unge lærere valgt å etablere seg i Andøy. Sammen med de andre lærerne i kommunen, har vi nå mange dyktige lærere som hver dag går på jobb for å gjøre en jobb for elevene. Venstre vil satse på læreren gjennom tilbud om kurs og etterutdanning. Venstre vil at læreren skal prioritere sin tid på elevene, og fjerne mye av byråkratiet og skjemaveldet som de i dag dynges ned med. Venstre vil gjøre det attraktivt å være lærer i Andøy.

Venstre i Andøy vil styrke skolehelsetjenesten og den spesialpedagogiske tjenesten.

Venstre vil at elevene i Risøyhamn skal ha et like bra skolebygg som elevene på Andenes nå har fått. Det betyr at Risøyhamn skole må rustes kraftig opp gjennom en renovering, eller at man må se på andre alternativ.

Marthe annonse

Foto:

Med Venstre får du en skole for kunnskap og like muligheter, der vi har gode lærere som får anledning til å sette elevene først. Å satse på lærerne er å satse på eleven.

– Marthe Strickert, Ordførerkandidat Andøy Venstre
– Stig Johansen, 2.kandidat Andøy Venstre