Sats på sentrum

Ketil Hveding i SALT advarer i Trønderavisa 30. august de folkevalgte mot å flytte kulturaktiviteter ut av sentrum. I Venstres valgprogram for 2011 — 2015 går vi til valg på en rekke tiltak for å styrke utviklingen i Levanger by, skriver karl M. Buchholdt i et innlegg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Innlegg av karl M. Buchholdt – Levanger Venstre

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Venstre vil beholde kinoen i sentrum og bidra til realiseringen av et kulturhus for å gi det lokale kulturlivet et løft og skape en ny arena for aktivitet. Stadion må bevares som en grønn lunge i hjertet av sentrum og Venstre vil legge til rette for et fornyet servicetilbud med å utnytte eksisterende handelslokaler i kombinasjon med nybygg som tilfredsstiller kravene til kafeer og moderne butikklokaler.

La meg også ta med at Venstre aktivt vil bruke trehusbyen for å utvikle Levanger som turistmål, og at vi har foreslått å innføre to timers gratis parkering i byen. For å få folk til å bo i Levanger kreves en helhetlig satsing på oppvekst, kultur og næring. Venstre har løsningene for å få dette til.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**