Venstres velgere får Venstrepolitikk

I Sandefjords Blad 03.09 er Elin Gjein fra Stokke Høyre bekymret over at de som skulle velge å stemme Venstre ved kommunevalget, ikke blir med å påvirke den politiske retningen i kommunen. La det ikke være tvil: Stemmer du Venstre vil du få valgte representanter som arbeider for Venstres program i Stokke!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Videre sier Høyres representant at det er direkte udemokratisk at et ordførervalg kan bli avgjort av et lite partis stemmer. Samtidig som hun roser KrF i Stokke for ryddighet ved å gi sin støtte til Høyres ordførerkandidat.

Da er det noe som skurrer i våre ører. Uttalelsen fra Gjein kan jo ikke bety noe annet enn at de som stemmer på KrF er med på å underbygge et demokratisk valg, eller?

Stokke Venstre deler ikke Høyres bekymring, og er ikke bekymret for hva andre partier måtte foreta seg av forhåndsavtaler eller ordførervalg. Venstre går til valg på et eget liberalt program og med undertegnede som ordførerkandidat for partiet.

Kåre Pettersen

Venstre foreslo i 2007 direkte ordførervalg i Stokke og fikk gjennomslag for dette. Vi beklager sterkt at et slik demokratisk valg ble tilsidesatt av regjeringen ved årets valg. Et direkte ordførervalg er et ryddig valg, hvor velgerne selv bestemmer hvem de vil ha som ordfører, uten hestehandler av noe slag.

Stem Venstre og du vil få representanter som arbeider for Venstres program i Stokke!

Kåre Pettersen
Ordførerkandidat for Stokke Venstre