Valgstands i Marnardal

Lørdag 3. september sto Venstre sammen med de andre politiske lokallag i Marnardal på stands! Været var grått og høsten var tydelig kommet, men praten holdt politikerne varm!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

I Marnardal ble det igjen avtalt å ha en felles standsdag i valgkamp frem mot lokalvalget i 2011. Lokallagene stilte som vanlig i både Bjelland, Marnardal og Øyslebø og håpte at været ikke skulle holde kundene vekke fra lokalbutikkene hvor partiene hadde gjort seg klar til å by på både vafler, godteri og valgprogram til de som måtte falle for fristelsen.

Shelley og Astrid på stands i Bjelland foran lokalvalget 2011

Foto: Robert Veelo

Venstre stilte med stands på alle tre plasser og kan si seg stor fornøyd med nyinnkjøp av parasoller, t-skjorter og andre småeffekter til årets valgkamp!

I Bjelland stilte Astrid Lagarhus Rue.
I Marnardal stilte Finn Skuland og Hilde Heiberg.
I Øyslebø stilte Graham Cordwell og Unni Benoni Nergaard.
Førstekandidat Shelley Veelo var for anledningen ambulerende og var innom alle plassene.

Finn tar seg en velfortjent hvil i hagen etter valgkampstands foran lokalvalget 2011

Foto: Graham Cordwell

Slik som i tidligere år var det heller glissent med innbyggere mens standene var bemannet og man begynte å frykte for befolknings næringsbehov når det var så få som skulle innom butikken og handle middag en lørdags ettermiddag. Politikerne brukte likevel anledningen til å prate seg i mellom og prøvesmake på hverandres vafler og boller i innbyggernes fravær. Samarbeidsånden og enigheten partiene opplever på mange områder i lokalpolitikken i Marnardal var tydelig å spore idag og vi som stilte for Venstre følte oss i godt selskap med så mange engasjerte mennesker.

Førstekandidat Shelley Veelo har likevel et håp om at det neste gang kanskje kan bli litt nytenkning i den felles valgkampen som drives her i Marnardal.

– Jeg skulle gjerne sett at det ble arrangert noe særegent neste gang. Et valgkampsarrangement som varer en hel dag på en sentral plass i kommunen, med et program som kan friste innbyggerne til å delta. Jeg skulle gjerne sett at det ble boder fra lokalt næringsliv og lokale foreninger. Boder til kunstnere og folk som driver med kreative og skapende hobbier. Boder med salg av lokal mat og drikke. Det må bli aktiviteter til barna og et sted å sette seg for å slappe av og ta seg prat. Og ved siden av alt dette kan det være politikk i lange baner. Stands og en paneldebatt i det aller minste, sier Shelley.
– Kanskje jeg skal prøve å organisere noe sånt, sier hun og det er tydelig å se at hun allerede ser for seg hva som skal til!

Valgkampstandene er uansett unnagjort for denne gang! Vi får håpe politikerne syns vaflene og bollene og den gode praten gjorde lørdagen litt mindre grå!

Shelley og Graham på stands i Øyslebø foran lokalvalget 2011

Foto: Robert Veelo