Graham Cordwell

Nestleder i Marnardal Venstre og andrekandidat til lokalvalget 12. september 2011

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Graham Cordwell

Foto: Jone Nikolai Nyborg

Noen fakta om Graham:
• Alder: 55
• Sivilstatus:Gift, 2 barn
• Utdannelse: Sosionomutdanning
• Yrkeserfaring: Tidligere yrkesmilitær, politimann, miljøarbeider i rusomsorgen, sosialkurator
• Venstreverv: Nestleder i Marnardal Venstre (2010 – ), Lokallagsleder i Marnardal Venstre (2005-2010), Vest-Agder fylkesstyremedlem (2007-2009), Lokallagsleder i Sund Venstre – Hordaland (2002-2004).
• Listeplassering: 2. kandidat Marnardal Venstre (Kommune).

Graham har tilhenger av Venstre sin politikk helt siden 1991, når han flyttet til Norge fra England. Han meldte seg først inn som medlem i Venstre i 1997 etter at Lars Sponheim “gikk” til stortinget. I 2002 ble han lokallagsleder i Sund Venstre og var det frem til han og konen flyttet til Sørlandet i 2004. Han klarte seg ikke uten Venstre påfyll og meldte seg umiddelbart inn i Marnardal Venstre, hvor han ved neste årsmøte ble valgt til ny lokallagsleder. Han trådte tilside som leder og ble nestleder da hans datter Shelley (som da også hadde flyttet til Marnardal) overtok som lokallagsleder i januar 2011.

“Mitt sterkeste ønske for valgperioden som kommer er at Venstre i Marnardal kan bidra til at kommunen setter flok først. Vi må ta hånd om de aller svakeste og bruke ressursene der hvor de trengs mest. Jeg mener at det må vises et større engasjement for å bli en grønnere kommune og at det skapes muligheter for nyutvikling, etablering og grønn verdiskaping”.

Du kan treffe Graham på stands i valgkampen og utenom det på mail. Ta gjerne kontakt!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**